Yahoo купува уеб-видео сайта Jumpcut

Access

Registered
В среда на ожесточено търсене от страна на интернет компаниите на начини за конкуриране на YouTube Inc.,Yahoo Inc. се съгласи да купи сайта Jumpcut.com, който позволява публикуване и редактиране на видеофайлове в мрежата.


Стъпката идва близо четири месеца след като калифорнийската компания Sunnyvale обнови собствения си Yahoo видео сайт и след това действие можеше да се предскажат бъдещи сделки по поглъщания в уеб-видео пространството, съобщиха от офиса на IDG News Service в Тайпей. Microsoft Corp. наскоро пусна бета-версията на собствената си услуга за онлайн видео - шерване, Soapbox в MSN Video, докато AOL LLC разкри подновен видеопортал в края на юли, за да засили позициите си срещу YouTube и Google Video.
Yahoo и Jumpcut оповестиха сделката по фирмените си блогове, а Jumpcut дори направи кратко видео, за да отбележи събитието.
Видео сайтът ще се присъедини към една камара други притежания на Yahoo, сред които Flickr и Del.icio.us. Сделката ще помогне на Jumpcut да достигне до по-широка публика и да спечели "повече създатели, по-богато съдържание и по-вълнуващи занимания," пише там.
Yahoo твърди, че Jumpcut може да бъде част от видео - фамилията Yahoo, като наблегнаха, че онлайн-уеб-видео услугата все пак не би могла да замени собствената видео услуга на Yahoo. Условията по сделката така и не бяха разкрити. Jumpcut беше създаден и пуснат в действие от калифорнийската MiraVida Media Inc.
YouTube разби всичките си конкуренти по брой на посетители в САЩ, с 43% на трафика във видео сайтове, което е почти два пъти повече от дела на класирания на второ място MySpace.com. В отговор Myspace заграби два пъти по-голям пазарен дял от третия и четвъртия по посещаемост видео сайтове - Yahoo и MSN. Според проучване от този месец, YouTube е постигнал 60% от целия онлайн видео трафик в Обединеното Кралство.


източник: idg.bg
 

Горе