Офтопик - Шефа неглижира SEO усилията ми

doncho73

Registered
Здравейте.
Как бихте постъпили, ако SEO усилията които полагате за фирмения ви сайт биват неглижирани от шефа?
Работя в малка фирма. Дейността и няма много общо с IT, уеб дизайн, SEO и т.н. Тези неща за мен са хоби и по тази причина направих и поддържам фирмения сайт. Вече доста време го поддържам на първа страница в Гугъл по основните дейности на фирмата + града, като напоследък успях да го изкарам към края на първа страница само по дейността на фирмата. Показах резултата на шефа след което настана един цирк, който продължава вече трета седмица. Ежедневно се водят разговори как не идват клиенти от сайта. За сега си трая, понеже не съм сигурен как да реагирам. Не мога да седна като портиер и да питам всеки как е разбрал за нас. А търговците ни определено нямат интерес да кажат, че аз съм намерил клиент. Как мога да съм сигурен идват ли клиенти от сайта и евентуално това да бъде признато от колегите и шефа. Не твърдя, че съм някакъв гений и сайта и оптимизацията му са върха, но си има стабилни около 100 уникални посещения на ден. Правя го без абсолютно никакъв бюджет, единствено с безплатни техники, т.е. влагам само своя труд. Как мога сам, без да публикувам тук детайли, да преценя колко е пазарната стойност на оптимизацията която съм направил? И по-важното, как бихте ме посъветвали да постъпя? Много ще е ценно, ако някой от вас е бил в подобна ситуация, да сподели как се е справил, ако се е справил.
 
Интересен въпрос си задал. Незнам как да те ориентирам, но като цяло SEO-то е скъпо удоволствие, ако е направено качествено.
 
За да знам колко продажби са благодарение на сайта, мисля да поощря някак клиента да направи предварителна заявка през сайта. Някаква форма, която като попълни да ми идва по мейл. Само трябва да разузная как точно ставаше. По-сложни неща за сега няма да мога да намправя, понеже правя елементарни статични страници на html. До там ми стигат познанията. Също, трябва да измисля мотивация за клиента, при закупуването да се ползва точно тази поръчка, от сайта, а не да попълва нова на място.
 
Здравей,

Всеки има твоя проблем и ако се замисли логично човек би намерил доста отговори на въпросите си. Но за това се иска и доста опит който ти сам каза че нямаш.

Първото нещо което аз бих те посъветвал е:
Виж потребителите (клиентите) в коя страница влизат през търсачката.
На тази страница може да сложиш инструмент който да сигнализира че потребителя е намерил фирмата от сайта - Инструментите могат да бъдат всякакви интерактивни закачки.
Примерно Промокод с отстъпка 3, 5, 10% и като дойде клиента с този промокод - очевадно е намерил фирмата, адреса на фирмата в интернет. (Промокода трябва да се сменя всеки ден поради ред причини за злоупотреби )

Друг инструмент е да сложиш бутон-брояч с послание "беше ли полезно това за вас" или нещо подобно за да се вижда колко хора са кликнали на него и пак може да се добие някаква представа за бройката.

В аналитика може винаги да погледнеш колко хора са отишли на страницата с контакти и да му я покажеш на шефа ти.

Ако пак отрече тази информация ... не знам

Аз лично съм имал един ялов случай в който въобще не вярваше на данните които давам и се стигна до там че да отрежа всякаква оптимизация по сайта. След месец като намаляха клиентите и приходите повярва на това което правя :D

Ако има електронен магазин в сайта е супер лесно - закачаш всичко в аналитика, и той сам си отчита (понякога се бъгва и пропуска някоя поръчка) всичките поръчки, прави отчети и т.н.

За оценка на работата ти - Както каза колегата, много зависи. Това е една ниша с адски много променливи.
Ако е за шефа ти, може да се поръча Одит на сайта и професионална фирма да анализира твоята работа, но е нож с 2 остриета. Одита ще оцени успехите ти и това което си направил а не усилията които си хвърлил за да разучиш как стават нещата и т.н.
 

Горе