От Microsoft Corp. стартират тестове на новата си онлайн услуга, наречена Soapbox. Това ще е поредната стъпка на софтуерния гигант в опитите му да вземе част от милиардите долари приходи от реклама в интернет. В случая Microsoft трябва да се изправи срещу лидера на пазара YouTube, който вече има над 34 милиона потребители. Новата услуга се очаква да стане напълно достъпна за потребителите по цял свят до шест месеца (б.а. март-април 2007). Soapbox ще поддържа много различни видео формати, обещаха от Microsoft. По време на тестовия период няма да има реклами в новата услуга, но най-вероятно точно чрез тях ще се финансира и Soapbox, когато бъде представен официално.
От Microsoft не са първите, които искат да конкурират YouTube. От Google, Yahoo, AOL и MySpace вече правят опити отнемат част от позициите на най-популярния видео сайт. През август пък от Sony Corp. платиха 65 милиона долара, за да купят сайта за видеообмен Grouper Video
От Microsoft не са първите, които искат да конкурират YouTube. От Google, Yahoo, AOL и MySpace вече правят опити отнемат част от позициите на най-популярния видео сайт. През август пък от Sony Corp. платиха 65 милиона долара, за да купят сайта за видеообмен Grouper Video