Как да си направим танк. GameMaker
Как да си направим танк.
1.Трябват ни следните картинки,които ще именуваме spr_tank , spr_turret , spr_bullet , spr_wall

2.Също и този заден фон,който ще кръстим bg_grass

3. Трябват ни три обекта obj_turret, obj_tank , obj_bullet , obj_wall
4.За obj_turret правим Create евент,в който слагаме Execude a piece of code и пишем следното:

image_speed=0//Za da ne se vurti kupola
dir=0//POsoskata na kupola.
turn_speed=3//s kakva skorost se vurti

5.Правим си Step евент и за него слагаме Execude a piece of code и пишем следното:


if dir<0
dir=360

if dir>360
dir=0
image_index=dir/10

6.Правем End step евент и в него пак слагаме Execude a piece of code и пишем следното:

//Yova zaka4a kupola za tanka.
x=obj_tank.x
y=obj_tank.y

7.Слагаме C-key евент и в него за пореден път слагаме Execude a piece of code и пишем следното:

//Vurti kupola
dir+=turn_speed

8.Правем си Z-key евент и в него слагаме Execude a piece of code и пишем следното:

//Turns the turret
dir-=turn_speed

9.Правим Press <Space> евент и в него слагаме Execude a piece of code и пишем следното:

//Iztrelva kurshum
ID=instance_create(x,y,obj_bullet)
with (ID)
motion_set(other.dir,40)

10.За obj_tank правите Create,Step,Collision с obj_wall ,Keyboard <Left>,Keyboard <Up> и Keyboard <Right>
11.В Create евента слагаме Execude a piece of code и пишем следното:

/*Daite vashi chisla za max_speed, turn_speed, dec_speed i acc_speed*/

max_speed=8//Naglasete na maksimalnata skorost za tanka. Tova ne otgovarq za triene
turn_speed=6//Kolko gradosa da se zavurta vseki Stap
acc_speed=0.2//Uskorenie
friction=0.08//Triene
image_speed=0//Uverqva se 4e tanka ne se rajda vurtq6t se
dir=0

11.В Step евента слагаме Execude a piece of code и пишем следното:

//Ako gradosite sa 0 gi pravi 360.
//Inache shte ostanete s otricatelni gradosi
if dir<0
dir=360
//Sushtoto kato gornoto no v obratnata posoka
if dir>360
dir=0

image_index=dir/10

//Podsiguranie tanka da ne previshava maksimalnata skorost
if speed>max_speed
speed=max_speed

12.В Collision с obj_wall евента слагаме Execude a piece of code и пишем следното:

//Otskochi ot stenata
move_bounce_solid(false)

13.В Keyboard <Left> слагаме Execude a piece of code и пишем следното:

//Zavurta tanka
dir+=turn_speed

14.В Keyboard <Up> евента слагаме Execude a piece of code и пишем следното:

//Uskori
if speed<max_speed
motion_add(dir,acc_speed)

15.В Keyboard <Right> евента слагаме Execude a piece of code и пишем следното:

//Zavurtame tanka
dir-=turn_speed

16.За obj_bullet правиме Other (Outside room) евент и в него слагаме Execude a piece of code и пишем следното:

//Ako razbirate angliiski trqbva da razberete kakvo pravi tova a ako ne onushtojava kur6uma
instance_destroy()

17.Правите obj_wall и го оставяте така.
18.Правите си стая и слагате за задин фон bg_grass и от опциите избирате strech.
19.По краищата слагате стена с obj_wall и слагщате obj_tank в стаята.
Който не е разбрал купола се върти с z и c и за газ давате стрелкичката за нагоре.
Еми това е ако има проблеми коментирайте.
До следващия път Veryhappy


/ Трябва да сте регистриран за да напишете коментар /