Препоръка за кола

montana

Registered
Здравейте, мисля да си купувам количка, но не знам на какво да се спра. Искам да не ми харчи много, да е евтина за поддръжка и да не е повече от 3500лв.

Спрял съм се на 2 коли за сега:
Audi A4 1.9 TDI 110 коня от 1996 г. - линк

и

Alfa Romeo 156 1.9JTD 115 коня от 2003 г. линк

Дайте мнения или предложения :)
 
И аз да ти кажа на това съм се спрял. Пък и щом ще е първа, определено трябва да не е нещо скъпо за поддръжка :).

Audi немец си го е барал и са с много стабилни двигатели, някои имат много добри разработки на по-яката серия 120-150 кончета :)

Alfa-та, аз имах надежди за 159, обаче като видях че вървят къъм 10 бона се отказах - просто няма смисъл за първа кола такава сума... Иначе италиански двигатели, определно A4-ката е по-добрия вариант, но пък визията на Alfa-та (и 156 и 159) ме кефи и не мисля че ще създава толкова проблеми :wink:

Аз се двоумя за Audi A3 - виж ги, особено Sportback серията, но гледай да са малко по-старички :D иначи ги има по 101 коня и си на малкия данък - 20лв. ли колко беше, докато при 110 не скачаше ли над 100?

Личен опит имам над Peugeot 206, Renault Megane Coach, Seat Ibiza, да ти кажа френските ги ненавиждах, обаче са с яки разработени двигатели и ако търсиш мощност една 206-ца HDI ще е перфектна - 100-110 коня. Renault-о също си е стабилно, както и Volkswagen-а (Ibiza-та, немска е все пак)... Другоо сещам се за япончета, ама да не се отклонявам от темата :D
 
A3 -та я гледах, има хубави в Монтана, но само защото е с 2 врати няма да си взема. Sportback са много скъпи и отново двувратки.

Алфата ме грабна с интериора. Кожения салон и таблото ме кефят много.
На двете коли ме притеснява най-вече поддръжката и какво е окачването (желязо или алуминий)
 
Аз карам Пежо 307 и съм много доволен. 2.0 HDI 90hp, гори 7-8 градско. Частите не са много скъпи, а и рядко се чупи въпреки, че го карам из разбити пътища, понеже ходя доста често за риба. За жалост имах инцидент с електорниката и по скоро с BSI - 2 пъти подред, което ми излезе около 600 лв.

Ауди и Алфа Ромео (по-точно по-старите модели) имат сериозни проблеми с окачването. При Ауди, до колкото знам, носачите са алуминиеви и доста често се чупят. Кръсникът ми имаше Алфа 156 и думите му бяха - "Едвам се отървах от нея..." - това ми стига.

Бих ти препоръчал да си вземеш Пежо като моето, но това е просто моето мнение.
 
Алфите са пълни бракми! За 1 година двама души си хвърлят вече шапките тук и дори единия я махна, че тая кола го разори с ремонти. Точно същите алфи!! Бягай като дявол от тамян от това подобие на автомобил!

а4 е много здрава машина, но частите на ауди не са за хора с малък бюджет!

За тия пари си търси някой GOLF4 със 1.6 чист двигател и си свиркай. Хем икономичен, хем приемливо надежден хем не е толкова стар.

Старата кола си е стара, постоянно нещо е за смяна, акоще и Коматсу да е!



:?:
 
Аз бих ти препоръчал BMW E36 318is с газова уредба, с малко късмет ще успееш да вземеш читаво, по-нова година. Части има бол, двигателя е дуракоустойчив, има си и доволно коне(140+), ще ти е евтино за поддръжка, евтино на бензиностанцията, а пък получаваш перфектната немска инжинерна мисъл събрана върху 4 колела без да мислиш за турбота и прочее. Ако все пак си решил за изброените от теб два автомобила, определено ауди-то.
 
алфите обикновено са скъпи за поддръжка и им слагат големи двигатели, които гълтат доста.
BMW трудно ще намериш читаво, по-добре потърси из форума им.
Аз ти препоръчвам нещо японско !
Аз имам Honda Civic 1.4iS 90 hp и ми дава малък разход, казват че много рядко се чупят, но я имам от малко време за да ти кажа. Препоръчвам да намериш някоя хонда с Vtec двигател, въпреки че са голяма рядкост, са много икономични.
Mitsubishi Carizma е също кола, която би паснала на бюджета ти и е икономична (относително икономична де ).
Окачванията на Хонда и Митсубиши са добри за българските пътища, но точно обратното съм чувал за Ауди.
Като за начало си избери какъв двигател искаш - бензин / дизел и после какъв клас искаш да ти е колата - хечбек, седан, комби и вече се насочи към марка.
ПП: Не си мисли че като е японска поддръжката е скъпа, тъй като те се чупят много рядко ...
 
Аз не бих ти препоръчал нито една от 2те коли, към които си се насочил .. а4-ката е доста добър избор попринцип, но за 1ва кола не бих ти препоръчал.. пък и не и е евтина поддръжката.. за алфата нямам коментар просто / не ги тача / .. Аз бих те насочил към honda civic,vw polo,golf ..
 
Ако ще караш само градско си купи чист бензин или чист дизел.

От двете коли, по-надеждната е аудито.
 
Разубедихте ме :D и други хора ми казаха, че тези две коли били много скъпи за поддръжка.

Сега гледам това BMW. Какво ще кажете. Ако харчи 10/100 км гас ще съм доволен.
 
montana каза:
Разубедихте ме :D и други хора ми казаха, че тези две коли били много скъпи за поддръжка.

Сега гледам това BMW. Какво ще кажете. Ако харчи 10/100 км гас ще съм доволен.
Хаха 10/100 дори за бензин е малко ...
Значи при разхода (градско ) има 2 доста важни неща:
За кой град става на въпрос
И колко е комплексиран човека който питаш !
Чувал съм изрази за 1.6 90 hp бензин за 6/100 градско, което си е абсурдно. За такъв двигател е нормално 7-8 / 100.
Това е кола, не е колело, харчи си бензина и това е.
Ти искаш кола над 100 hp и някакъв супер малък разход, което НЯМА как да се получи. Приготви се за 8/100 разход за кола 90-100 hp. За кола 150 по-скоро би отишъл на 11/100 с малко настъпване.
ПП: също така тоя ковчег е на 21 години и да дадеш 3.5к са пари на вятъра !
ПП2: Също километража не го считай за много реален, защото за 20 годишна кола да има под 200к км все едно с нея е ходено само до магазина, което се сещаш че няма как да е така ... поне няколко пъти е пренавиван.
ПП3: Имай си напредвид че едва ли ще има някой, който да ти каже че колата преди това не е карана от жена ...
 
SveXteZ каза:

Аз съм от Монтана. Разгледах всички обяви в 2 големи сайта за авто обяви, но не знам какво да избера. Искам колата да е с 4 врати и да е по възможност TDI... тцтц ще изчакам малко време, няма да бързам пък каквото изпадне.
 
montana каза:
SveXteZ каза:

Аз съм от Монтана. Разгледах всички обяви в 2 големи сайта за авто обяви, но не знам какво да избера. Искам колата да е с 4 врати и да е по възможност TDI... тцтц ще изчакам малко време, няма да бързам пък каквото изпадне.
Ами дизела наистина излиза малко по-евтино, особено ако го намираш краден от някъде, но си имай предвид че ремонта на нещо по двигатела ще си струва г/д половината кола, може и повече.
За това ти препоръчах следното: избери си марка и се разтърси из форумите - по форумите хората са запалени по колите си и можеш да намериш много поддържани автомобили на цените на нормалните, тъй като иначе са непродаваеми. Също така добре си помисли за първа кола колко си готов да дадеш - аз например исках точно такава - евтина поддръжка, малко харчи и като цяло да не е скъпа колата. Всеки иска да кара мерцедес по 200 hp, но при първата кола ще натрупаш много опит и е доста вероятно да се удариш някъде и ремонта ще ти е по-евтин при по-обикновена кола.
ПП: Трябват ти и зимни гуми ( ако няма ) - 400 лв ( 14 цола, нови )
После ти трябва регистрация, прехвърляне и т.н. - около 200 лв
Ако ще сменяш консумативите при покупка ( което е препоръчително ) още поне 300-400 ( зависи от колата, има и по 1к ). Така че не забравяй и тези фактори.
 
Дизела освен краден другата оферта е да го миксираш със старо масло. Ако си набаряш постичка по 50 стотинки литъра както един приятел. Слага се един филтър за горивото дето си го сменяш през месец /2 и са по 1 левче. Ама е вариант за някой стар дарак. :?:
 
montana каза:
SveXteZ каза:

Аз съм от Монтана. Разгледах всички обяви в 2 големи сайта за авто обяви, но не знам какво да избера. Искам колата да е с 4 врати и да е по възможност TDI... тцтц ще изчакам малко време, няма да бързам пък каквото изпадне.

Това BMW не е това, което ти трябва. Първо, че е 6 цилиндрово, а не 4 и гълта повече, освен това като погледна този "уникален" тунинг(мунинг) поражда в мен чувството - :cry:
Цената на тази кола е висока за годината и екстрите. Отново ти препоръчвам да се насочиш, ако си решил за BMW към 318is.
Освен това много е важно да изясниш какво точно искаш. Дали да е бензин/дизел дали да е купе, седан, дали да е предно/задно предаване, въобще трябва доста да съкратиш спектъра на търсене и чак тогава можем да ти предложим нещо конкретно, дотогава всеки ще си хвали това, което кара или което баща му кара и така ;)
 
devent каза:
Освен това много е важно да изясниш какво точно искаш. Дали да е бензин/дизел дали да е купе, седан, дали да е предно/задно предаване, въобще трябва доста да съкратиш спектъра на търсене и чак тогава можем да ти предложим нещо конкретно, дотогава всеки ще си хвали това, което кара или което баща му кара и така ;)

Разубедихте ме за аудито, бмв-то и алфата :D
Сега гледам друга кола - голф 4
Иска ми се колата да е икономична, което ще рече че трябва да е дизел.
Задължително да е с 4 врати и да НЕ е комби.
Цената да не надхвърля 3500 лв.

Видях тези двете и ми харесаха, но са бензинови и не знам колко ще харчи.

1. http://www.cars.bg/u814890
2. http://www.cars.bg/u924634

ps:
3. http://www.cars.bg/u915005 - това много го хвалят. Харчи малко, евтино за поддръжка, евтини части и на всякъде се намират лесно : )
 
Тоя голф ще ти даде разход 10/11 градско , комбинирано към 8. Така е по каталог, кола когато купуваш е купуваш на късмет.

Ауди-то е здрава кола, оня ден правехме една глава на 80ка.. така е оправихме, че пак се спука главата. :D Но като изключим това, е здрава особено по шасито.

Имай предвид, че ДИЗЕЛА е по-скъп за поддръжка. Аз съм привърженик на БЕНЗИН, въпреки че имам и ДИЗЕЛ (nissan) и не мога да се оплача - не ме е оставял на пътя. 3 пъти го прегрех в петрохан, понеже се правих на идиот (от Монтана съм) и общо взето съм адски доволен. Но поддръжката е по-скъпа от бензина.

Между другото, нямаш кола която е ЕВТИНА ЗА ПОДДРЪЖКА! За всички даваш пари ;-)

Имай предвид, че за Golf можеш лесно да си намериш части от автоморги или стругар да ти направи нещо поради простата причина, че е много често срещана/купувана/използвана кола.
 
Абе хора не се заглеждайте по тия GTI i GSI и тем подобни разновидности, щом искате да ви гори малко!!!

Голф 4-ка 1.6 чист бензин, без никакви глупости по двигателя си вземи и си свиркай. Частите му са евтини и двигателя е идиото устойчив. Дизелите са по-скъпи за потдръжка и парата дето си я икономисал ще си излезне през по-скъпите части и консумативи (филтри недай си боже).

Лично аз съм джиткал на приятелката нейния голф и при доста лудо каране за около 100км. ми даде комбиниран разход малко под 7л. ама казвам, че работата беше спешна, караше се бързо и в високи обороти, имаше и градско. Иначе тая кола при нормално каране ще слезне на 6 комбинирано и сигурно на 4-5 извънградско, убеден съм. Двигателя е 1.6 чист бензин (без винтили, минтили и разни зобове по него) и колата си върви доста прилично.
 
Да си призная — не прочетох всички мнения до тук, но ще си кажа мнението.
Първо трябва да си наясно, че читав ДИЗЕЛ е доста по-скъп от бензинова кола. Ако можеш да отделиш повече пари за дизел, взимай дизел, но ако не не рискувай. Една турбина, която често е на свършване(при по-евтините дизели), е близо 1000лв.…
Точно тʼва Ауди не ми вдъхва много надежда. Първо е с алуминиеви носачи, които се чупят много по-лесно от стоманените, мисля че след 98ʼ са вече със стоманени. Също така трябва да си наясно, че дизел на 210хил. километра, втора ръка, много рядко се намира, често са на над 300хил.км, освен ако не го взимаш от първи собственик. Така че, почти е сигурно, че е връщан километража с поне едно 1000хил. км.

За Алфата. Човек, не се набутвай... Моля те... Че вървят, вървят, ама тʼва не е кола. Все пак ако можеш да се примириш с честите ремонти и скъпите части, взимай я.


Пак се връщам за дизел или бензин...
Също така имай предвид, че дизела е по-скъп за поддръжка от бензина, но за сметка на това е по-икономичен и няма да ти трябва газово и разни други глупости.
Аз когато взимах 3-ката, ако можех да отделя повече пари щях да си взема дизел, но уви нямаше как. За тʼва избрах и малкия бензинов, най-вече заради разхода и това, че не искам газ и не на последно място, защото беше на РЕАЛНИ километри. И съм си доволен. Никога не съм търсил вървеж, но за сметка на това ми дава 6 разход сега зимата.
Аз като фен на VAG, по-точно VW, те насочвам да се насочиш на там.

Някой по-горе спомена, Голф 4 1.6 бензин. Това наистина е добър вариант, ако не можеш да си позволиш дизелов такъв...

…Колегата каза, че искал TDI. Колега, моето мнение, че за 3500(май толкова даваш) читав дизел не можеш да намериш. Пак казвам, това е мое мнение. Аз много съм обикалял и долу горе знам как е. А, дизела е по-скъп... То не са турбини, то не е ГНП и разни други.
Ето виж кʼви са цените на ГНП-тата при Audi, например:
http://emk-33.com/shop/index.php?cPath=60_448_6910_7519&osCsid=550803ab0ac4c9207a729b6afe3fac72

Спор няма, и аз харесвам дизела, ама още не мога да си го позволя. Ако можеш колега, да отделиш още пари, не се колебай и търси дизел.
Според мен е добре да се насочиш към бензин.
Някой каза, че няма евтини коли за поддръжка. Глупости. На мен ремъците и ролките са ми 130лв с ремонта, а на Passat B5, да кажем, са 600-700лв.. Има разлика, нали?


И сега... За колите, които си показал...
http://www.cars.bg/u924634 - Въобще не си го помисляй. Тоя Голф не е на 170 000 хил. км... На много повече е....
http://www.cars.bg/u814890 -Странно защо снимките са така едни никакви. Няма снимки на мотора.
http://www.cars.bg/u915005 -Това добре, стига да е читаво. Върви прилично, разход 4.5 нафта. Сравнително евтина поддръжка.... Но... пак стигаме до там. Турбина 1000лв. ,ГНП-500лв — не, че се развалят всеки ден, ама трябва да го знаеш. Ако е читав добре. Човека пише-реални километри. Реални ама друг път. Тоя Голф е на поне още 100хил отгоре.
Иначе по-голяма е вероятността за 3500 да намериш читав дизел Голф 3. И, знай, че ако го избереш няма да съжаляваш... Доста читави са тройките.
Аз карам 3-ка, бензин, 1.4 от по-новите мАтори обаче, дето са пълна инжекция. По-горе казах. Разход 6 зимата и с 5 човек.а Върви си прилично. Евтина поддръжка. Много хора казват, че гори масло, но при мен го няма тʼва, вече от година и нещо я имам. Да не говорим, че е куче...
Ако можеш да дадеш 3500 за 3-ка(много хора ще ти кажат, че си луд, ама не ги слушай), взимай 3-ка 1.9TDI и си свиркай.

И пак ти казвам. Ако можеш да отделяш повече пари за поддръжка, имаш повече пари да я купиш, не се колебай и взимай дизел. Но, ако не можеш да отделяш хубави пари за поддръжка(по качествените части са по-скъпи), нямаш повече пари да я купиш, търси бензин.
И все пак ги оглеждай добре. Щото това, че е бензин, не означава, че и няма нищо.
А това, че си се насочил към VAG е много добър избор и знай, че няма да съжаляваш ;).

Ако искаш да обсъдим още нещо, само кажи!
 
Мисля това да е: http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11361885558572363&f1=details&slink=280afl

Няма какво да му мисля вече :) Мерси на всички отзовали се в темата.
 

Горе