Купуването на реклами от малки блогъри е най-ефективно

Cenov

Registered
eMarketer: Купуването на реклами от малки блогъри е най-ефективно
Анализаторите от eMarketer формулираха това, което мнозина отдавна предполагат: от гледна точка на възвръщаемостта на инвестициите за брандовете е по-добре да купуват реклами от блогъри с малка аудитория - нано- и микроинфлуенсъри. Защо? Просто: потребителите ги възприемат като "хора като мен", а не като знаменитости от планината Олимп. Следователно доверието в това, което рекламират тези блогъри, е много по-високо. Освен това са и много по-евтини от известните личности.
Самата тенденция за работа с микроинфлуенсъри не е нова, но активно се разраства: според Linqia през пролетта 90% от американските маркетолози са заявили, че биха искали да работят с инфлуенсъри, които имат 5000-100 000 абонати.

Наблюдава ли се това на българският пазар като тенденция?

https://www.emarketer.com/content/mirco-influencers-present-macro-opportunities?fbclid=IwAR1BThD6KUP-51vft8JK2RCouWPY_DeVu7Bx42HWXkOMw0_KHRWOC-LwjS0
 
Ами честно казано, като видя какви неща се рекламират при подобни инфлуенсъри, едва ли БГ брандовете споделят това мнение.

Обикновено малките инфлуенсъри рекламират продукти на непознати брандове със съмнително качество, без сериозен сайт и сериозно позициониране и т.н.
 
Аз съм голям фен на малките тясно специализирани блогове, който си имат своята малка, но за сметка на това твърда аудитория, която е супер таргет. Ако трябва да съм честен това е следващия по-сериозен канал, който взимам винаги в предвид след SE трафика - органика и PPC-то. Дори сошъла не мисля, че би бил по-силен погледнато от към ROI.

Те от своя страна използват своите канали и така стигат до още повече таргетирани хора и да речем, ако се публикува едно много хубаво ревю, изпълнено с много похвали и факти, изложени в него, има голяма вероятност да бъде доста силен актив. Трафика би се излял също и при доброто класиране на статията в SERP-а. Това са основните причини, които ме карат постоянно да търся такива възможности.

Всички рекламират за каквото им се плати и пишат каквото им е направило впечатление. Някой техни статии имат голям шанс да станат вайръл. И още нещо, което рядко хората пропускат - споменаването на бранда в блог, който вече гугъл харесва. Това влиза в микса от SEO стратегията на всеки по-опитен специалист.
 

Горе