Може би мястото на този пост не е точно в този форум, но тъй като свикнах със средата тук, а и имам вече някаква идея за това накъде се развиват подходите в пограмирането на по-редовните от вас, позволявам си да поставя темата тук.
Както вече сте разбрали от заглавието, интересува ме колко от вас биха се сключили в създаването на некомерсиална он-лайн стратегия?
От юношеските си години се занимавам с теоритични разработаки на симулационни модели, а от както използването на И-нет се масовизира се опитвам да прилагам възможностите на мрежата като базова среда (достатъчен брой потенциални участници, свободен достъп от почти неограничен кръг места, проследяване на процесите в реално време и пр). Така, поне що се отнася до създаването на социални модели, комуникационните възможности на и-нет значително могат да облекчат реализацията на една такава симулация. Естествено, подобна "симулация" не е "истинска" симулация по ред причини, с които няма да ви отегчавам.
Изписах горните редове от една страна за да илюстрирам сериозността ан предложението си (в смисъл не ми е хрумнало днес и само си запълвам времето с този постинг), от друга, защото принципите на симулациите дават добра изходна т. за съдаването на нетрадиционни игрови модели. Под нетрадиционни, моля не разбирайте "скучни".
Три идеи:
Първата (работно заглавие "Архипелаг") е за политико-икономическа стратегия в един футуристичен свят, развиваща се в хронология. Ако някой е чел "Мисионери" на руските фантасти Любов и Евгени Лукини може би вече се опитва да си представи хрумването ми...
Втората ("Карибски пирати") най-ясно илюстрира виждането ми за свободния подход. Името не изчерпва съдържанието...
Третата ("Финансов инстинкт") пресъздава процесите на финансовите пазари (почти година се занимавах с математика докато балансирам взаимодействието м/у елементите на с-мата) и е доста олекотена като конструкция, а това заедно с тематиката на някакъв бъдещ етап биха спомогнали за евентуалното й осребряване.
Няма да описвам идеите тук. Ще отбележа само "нетрадиционното" или онова, което отсъства в познатите ми он-лайн игри, а именно свободното взаимодействие между играчите.
Всички игри разчитат твърде много на предварително заложените параметри, а това прави игровия подход предвидим. Естествено, залитането в другата крайност може да доведе до хаос или до статичност (имам свобода, но не ми хрумва как да се възползвам от нея). Хипотезите са доста различни, ще кажа само, че в споменатите по-горе модели съм се опитал да избегна потенциалните подводни камъни...
Преди да завърша, ще кажа, че моето участие би могло да бъде най-вече идейно. Не се чувствам достатъчно уверен в програмирането, за да насочвам технически евентуалната разработка на страниците, още по-малко мога да се включвам качествено в написването на кода. Справям се нелошо със съхраняване и изпозлване на информация чрез файлове, но ще бъде несериозно да твърдя, че един такъв проект може да се реализира без използване на БД...
Ако след всичко това някой има интерес към създаването на подобна игра, нека ми пише на адрес:
tntm@abv.bg
и моля отбелязвайте "за играта", защото непознатите и-мейли обикновено са спам...
ПП: Благодаря на всички, които са имали търпението да стигнат в чететно си до тук. За АДМИНИСТРАТОРИТЕ: моля ви, запазете темата три-четири дни. Мястото й наистина не е тук (не касае директно РНР), но пък мисля, че тук са хората, за които е адресирана. Обещавам да не злоупотребявам с търпението ви. Благодаря.
Както вече сте разбрали от заглавието, интересува ме колко от вас биха се сключили в създаването на некомерсиална он-лайн стратегия?
От юношеските си години се занимавам с теоритични разработаки на симулационни модели, а от както използването на И-нет се масовизира се опитвам да прилагам възможностите на мрежата като базова среда (достатъчен брой потенциални участници, свободен достъп от почти неограничен кръг места, проследяване на процесите в реално време и пр). Така, поне що се отнася до създаването на социални модели, комуникационните възможности на и-нет значително могат да облекчат реализацията на една такава симулация. Естествено, подобна "симулация" не е "истинска" симулация по ред причини, с които няма да ви отегчавам.
Изписах горните редове от една страна за да илюстрирам сериозността ан предложението си (в смисъл не ми е хрумнало днес и само си запълвам времето с този постинг), от друга, защото принципите на симулациите дават добра изходна т. за съдаването на нетрадиционни игрови модели. Под нетрадиционни, моля не разбирайте "скучни".
Три идеи:
Първата (работно заглавие "Архипелаг") е за политико-икономическа стратегия в един футуристичен свят, развиваща се в хронология. Ако някой е чел "Мисионери" на руските фантасти Любов и Евгени Лукини може би вече се опитва да си представи хрумването ми...
Втората ("Карибски пирати") най-ясно илюстрира виждането ми за свободния подход. Името не изчерпва съдържанието...
Третата ("Финансов инстинкт") пресъздава процесите на финансовите пазари (почти година се занимавах с математика докато балансирам взаимодействието м/у елементите на с-мата) и е доста олекотена като конструкция, а това заедно с тематиката на някакъв бъдещ етап биха спомогнали за евентуалното й осребряване.
Няма да описвам идеите тук. Ще отбележа само "нетрадиционното" или онова, което отсъства в познатите ми он-лайн игри, а именно свободното взаимодействие между играчите.
Всички игри разчитат твърде много на предварително заложените параметри, а това прави игровия подход предвидим. Естествено, залитането в другата крайност може да доведе до хаос или до статичност (имам свобода, но не ми хрумва как да се възползвам от нея). Хипотезите са доста различни, ще кажа само, че в споменатите по-горе модели съм се опитал да избегна потенциалните подводни камъни...
Преди да завърша, ще кажа, че моето участие би могло да бъде най-вече идейно. Не се чувствам достатъчно уверен в програмирането, за да насочвам технически евентуалната разработка на страниците, още по-малко мога да се включвам качествено в написването на кода. Справям се нелошо със съхраняване и изпозлване на информация чрез файлове, но ще бъде несериозно да твърдя, че един такъв проект може да се реализира без използване на БД...
Ако след всичко това някой има интерес към създаването на подобна игра, нека ми пише на адрес:
tntm@abv.bg
и моля отбелязвайте "за играта", защото непознатите и-мейли обикновено са спам...
ПП: Благодаря на всички, които са имали търпението да стигнат в чететно си до тук. За АДМИНИСТРАТОРИТЕ: моля ви, запазете темата три-четири дни. Мястото й наистина не е тук (не касае директно РНР), но пък мисля, че тук са хората, за които е адресирана. Обещавам да не злоупотребявам с търпението ви. Благодаря.