Doris каза:
Не харесвам видеоуроци.
Имам чувството, че тези, които ги правят просто ги мързи да напишат смислен текст и да го онагледят с подходящи картинки, ако трябва. Вместо това пускат записващата програма и започват да цъкат по екрана и да импровизират с приказките.
Малко видео като демонстрация може да е интересно, но цял урок на видео - предпочитам да го подмина.
И аз съм на абсолютно същото мнение.
Един урок трябва да те научи , да ти покаже как става , но не и да се прожектира нещо.
Видео урока трябва да е демонстрирано как става дадено нещо.
След това трябва подробно да се обясни писмено това.
Чак тогава това ще се нарече урок.
Най е лесно да се цъка по екрана да се говори и записва програма , но това не е урок. Също дори да се качват файловете в архив пак не става.
Представете си идва човек който не знае нищо. Пуска видео урок и гледа как там някой цъка по екрана и се опитва да прави нещо. Ще изгледа урока но нищо няма да запомни ако иска да го повтори.
За това трябва всичко което се говори в урока и да го има писмено. Такива уроци които са само цъкане по екрана могат да се нарекат мързеливо изготвени и това не са уроци.
Друга причина за която трябва да има писмена документация на урока е заради оптимизацията.
Да може търсачката да намери урока.
Най е лесно да се качват файловете в архив и да се казва оправяйте се аз съм ви го написал, но като не е обяснено подробно това не е урок.
В университета много мразим преподаватели на лекции които сядат пускат от лаптопа видео и си мърморят нещо, защото ги мързи всичко това да го напишат и да ни покажат тънкостта на нещата.
После казват оправяйте се аз съм ви го пуснал на видео.
Така не се преподава и учи.
Не от всеки стана добър учител.